dinsdag 23 juni 2009

Informatie voor boeren




Een veevoerfabrikant wil de communicatie met zijn afnemers moderniseren. Dit zijn veehouders (varkens, kippen en koeien). Veehouders zijn gewend aan netwerken, fysiek en digitaal. Ze groeperen zich rondom een onderwerp, bijvoorbeeld oorbijten bij biggen, of ammoniakuitstoot van hennen en proberen daar gezamenlijk iets voor te bedenken.
In aansluiting op deze ontwikkeling heb ik aan de veevoerfabrikant voorgesteld om zijn communicatie multimediaal te maken. Elke communicatiemiddel zoals de veevoeradviseur, website, folders en het tijdschrift krijgt een eigen plek.

Tegelijkertijd heb ik wat nieuws voorgesteld, een box. Er zijn onderwerpen waarop de veevoerfabrikant specialist is en onderzoek doet. Voor dit soort onderwerpen kan de veevoerfabrikant een minisite maken om daar alle beschikbare informatie op een toegankelijke manier te presenteren. De fabrikant doet veel onderzoek op zijn proefbedrijf naar robotmelken. Je zou dan de box www.robotmelkers.nl kunnen creƫren. Het tijdschrift, de voorlichter en de website verwijzen naar elkaar. Dan kan de voorlichter bij de boer aan tafel laten zien wat er onderzocht is door de box te gebruiken. En in een artikel staan de laatste nieuwtjes, met een verwijzing naar de box. Een sommige veehouders volgend de ontwikkelingen met feeds.