vrijdag 12 maart 2010

Plan Radix


Het is me volslagen onduidelijk waar ik op 28 maart mijn zondag aan ga besteden. Is het een lavende kunstuiting, die beschouwd mag worden als een weldaad voor de ziel, of slechts een verspilde middag? Wie zal het zeggen. Plan Radix openbaart zich in het geschrift dat mij werd toegezonden als een leeg schuitje waar de koers nog van bepaald moet worden.Het is abstract en concreet en landschap en kunst en ik vermoed dat het wel zal uitdraaien op baarlijke nonsens, hoewel mij dat niet er van weerhoudt mijn schoenen en jas aan te trekken en mij richting stad te begeven. Jammerlijk genoeg doorkruis ik gaandeweg geen Achterhoekse landschappen, maar PvdL verzekert mij in de uitnodiging er van dat een denklandschap, hoe haal je dat in je hoofd, ja dat een denklandschap volstaat. Afijn, we zullen wel zien. IJs en weder dienende mag PvdL rekenen op mijn komst en dienaangaande zal het publiek tenminste bestaan uit één mens. 


Plan Radix is een performance van kunstenaar Paul van der Lee
Zondag 28 maart
De Gruitpoot
Hofstraat 2
Doetinchem